dinsdag 24 maart 2009

Winter - Marin Headlands - Ongelukje

De winter is hier vooral gekend als het regenseizoen. Daarom hebben we het in het algemeen meer op binnenactiviteiten gehouden zoals California Academy of Sciences (wat eigenlijk de hype niet waard is...).

Af en toe zijn we San Francisco gaan bezoeken, maar foto's komen toch minder goed over als er minder zon is.



Met de komst van de lente, waren we van plan om er terug meer op uit te trekken na de binnenhuis activiteiten. Zo zijn we enkele weken geleden naar Marin Headlands getrokken. Enkele sfeerbeelden:











Een van de gewoontes die we hier opgepikt hebben is joggen in het weekend. Afgelopen zondag zijn we naar Indian Rock gelopen. Van hier heb je een prachtig uitzicht over Berkeley, de baai, San Francisco en zijn bruggen. Ik had mijn fototoestel niet bij, dus jammer genoeg geen foto's. Na een korte stop wilden we verder lopen om iets te zoeken om te eten. Ik was meer bezig met het uitzoeken hoe ik moest lopen, dan met het kijken waar ik aan het lopen was en ben zo van een trapje midden op het voetpad gedonderd en heb mijn voet serieus omgezwikt. Tot zover dus onze plannen om er meer op uit te trekken.

Eigenlijk hebben we wel geluk gehad. Ik kon absoluut niet op die voet staan, en we hadden geen GSM noch papieren bij. Op een bepaald moment kwam een vrouw voorbij die eerst een opmerking wou geven omdat ik midden op het voetpad lag, maar zich dan realiseerde dat er toch wel iets meer aan de hand was. Zij heeft dan voorgesteld haar auto te halen en ons naar huis te brengen. Uiteindelijk heeft ze ons naar het hospitaal gebracht en daar enkele uren gewacht en ons terug naar huis gebracht.
Het bleek niets echt erg (niet gebroken of zo) te zijn, en ik kwam er (via de hospitalisatieverzekering van de universiteit) vanaf met 50 dollar, een set krukken en een verband.
We hebben ook afgesproken met de vriendelijke vrouw om haar eens te trakteren in een restaurant. Haar man had trouwens nog gewerkt waar Nele nu aan het werken is (Lawrence Livermore National Lab), en samen hebben ze ooit ook een jaar in het buitenland (Zweden) doorgebracht.
De afgelopen week heb ik dan ook van thuis gewerkt.

1 opmerking:

bertrodi zei

Mooi weer, ook hier in België hebben we een mooie wwek (eindelijk)