zaterdag 1 november 2008

Rain arrives in the Bay Area

Pff ... ! De hele zaterdag heeft het geregend en ze hebben nog meer voorspeld. Het lijkt wel alsof we eventjes terug in België zijn.

Hier is dit een grote gebeurtenis. Het had nog niet geregend sinds wij hier zijn aangekomen. De mensen waren er al even op aan 't wachten/hopen. Iedereen sprak erover. De regen hing in de lucht, maar viel maar niet. Als het regenseizoen (begint eind oktober) te lang op zich laat wachten, wordt het hier blijkbaar zeer droog met als gevolg belabberde tuinen, problemen met watervoorziening, en in het ergste geval grote bosbranden, maar daar zijn ze dus dit jaar gelukkig van bespaard gebleven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Nele en Bert

Vanmiddag kreeg ik jullie blogadres via iemand van bij ons op school, het Sint-Franciscuscollege te Heusden-Limburg. Het is intussen 1 uur in de nacht al eventjes voorbij. Ik heb nog iets minder dan 5 uurtjes slaap te over... Toch vond ik het leuk om nog even naar jullie blog te kijken. Er staan voor mijn vrouw en mij enkele vertrouwde beelden op. Santa Cruz, CA... Onze zoon, Tom, heeft er bijna tien jaren gewoond en gewerkt als software developer bij Borland in Scotts Valley. Dus waren wij er ieder jaar een kleine maand in de zomer. Nu hij sinds 2 jaren weer in Belgie woont, zijn wij toch nog naar CA blijven vliegen. San Diego is al enkele jaren zo een beetje onze tweede hometown geworden. Tom zelf vliegt ook nog geregeld naar de States om allerhande redenen. Binnenkort vertrekt hij weer voor een veertiental dagen om er o.a. samen met Amerikaanse vrienden Thanksgiving te vieren.
Ik hoop dat het jullie daarginds goed gaat!

Groetjes

Jan

Jan A. Pennings, "JAP",
http://www.jan.pennings.be/