zondag 12 oktober 2008

Uitstap met de collega's

Vorig week zaterdag (het weekend van 4 oktober) had ik na mijn Chinese les afgesproken met enkele collega's van de universiteit van Berkeley (Hiren, Ben, Bas en Hauke) in San Francisco. Nele was er niet bij want zij was diezelfde dag vertrokken naar een conferentie in Pittsburgh, Pennsylvania. Eerst hebben we Alcatraz, een eilandje bij San Francisco dat ooit gebruikt is als gevangenis, bezocht. Zowel de boottocht naar het eiland, als het bezoek aan het eiland zelf was zeker de moeite waard. Het was een prachtige dag en zo had je vanuit de boot en het eiland een heel mooi uitzicht van San Francisco en de baai. Verder was de auditieve rondleiding ingesproken door ex-gevangen en voormalige gevangenisbewakers zeer goed.

Alcatraz:






Hiren (van Tanzania), Ben (van de VS) en Bas (van Nederland) op Alcatraz:




Na de trip naar Alcatraz en een korte lunch hebben we fietsen gehuurd en hebben we langs de pier en over de Golden Gate Bridge gefietst.







's Avonds wilden we nog een bezoekje brengen aan Love Fest, maar toen we rond 8 uur 's avonds aankwamen was alles daar al weer verlaten... en zijn we naar het Castro district getrokken...

Zondag had ik weer met enkele collega's (Hiren, Hauke en Jia en zijn verloofde) afgesproken en zijn we iets gaan eten in Vital Ital Calabash, een zeer lekker vegetarisch restaurant in het zuiden van Berkeley. Ditmaal had ik mijn fototoestel wel thuis laten liggen...

Geen opmerkingen: